Gegevens van het schip

Hier de plattegrond

Indeling van voor naar achteren.

Technische eigenschappen die we graag voor u opsommen.
lengte: 34,78m
breedte: 5,05 m
diepgang: 1,35 m

Vooronder:

Roef (onder de stuurhut): voorheen de woning van het schip, nu slaapkamer met 2 x 2persoonsbed en wc met douche, eigen dieselkachel.

Technische gegevens

De meest recente vlakmeting van 20… direct van bij na de meting
Zoals U kan zien is het een goed schip.
Vrijwel geen dubbelingen, wat redelijk uniek is voor een meer dan zeventig jaar oud schip.
Dat komt mede omdat het schip op zijn, tot nu, vaste ligplek kathodisch beschermd wordt.

Verbouwjaar: 2023 te Coevorden, 4 meter ingekort.
Romp vorm: platte bodem
Romp materiaal: staal
Dek materiaal: staal
Opbouw materiaal: staal
Stuurhut: staal en teak
Bouwwijze: geklonken, nieuwe theehuis is gelast, veel achterdek ruimte en een ruim terras, rondom gangboorden.
Besturing: stuurwiel met directe besturing en stalen roer.
Ramen: patrijspoorten met dubbel glas en grote ramen met houten lijsten.
Ballast: klinkers en tegels onder de vloer in ruim.
Doorvaart hoogte: (ca.) 7?? m en 4, m met gestreken mast.
Eigenaar: Nederlandse eigenaar.
Geregistreerd /te boek gesteld: binnenvaart.
Kosten voor het over- en eventueel uitschrijven zijn voor rekening van de koper.
Kleur /conservering: zwart en wit en gele opbouw, in goede staat van onderhoud.
Laatste onderwaterschip behandeling 06-2018
Certificaten: Communautair Binnenvaart Certificaat (CBB)
zone 2 Nederland
zone 3
zone 4
uitgezonderd: Waal, Lek & NL Rijn
geldig tot: 06-2025
Geschikt: voor bewoning en voor Europese rivieren en kanalen.
Algemene informatie: goede vaareigenschappen.
Aanvullende informatie: voorpiek met kettingbak, geschikt om de Europese kanalen en rivieren te bevaren. Zeer geschikt voor open water, tevens geschikt voor open zee.
Hoofdmotor: Cummins
Ankers: Uitgerust met 2 boegankers. Aan bakboord een “Gruson” zee anker van ca. 135 kg en
aan stuurboord een klipanker van ca. 150 kg. De ankerlier is zowel elektrisch als hand aangedreven.
Inhoud tanks:
gasolie
SB-tank 500? liter
SB-tank 800? liter
BB-tank 2200? liter
Totaal gasolie 3000 liter.

Het stuurhuis is voorzien van:
o 1 x ingebouwde marifoon + 1 handheld
o AIS
o laptop met kaartprogramma gekoppeld aan AIS
o
o
o
o hoorn
o navigatieverlichting

Koelingssysteem: buinsysteem, onder het schip.
Voortstuwing: 4 blads schroef met automatisch vetgesmeerde schroefas.
Koppeling: Twin Disc MG 509 hydraulisch documentatie aanwezig.
Snelheid: (ca) 10 km/uur kruissnelheid bij 1…00 RPM.
Verwarming: Luchtwarmtepomp, CV op diesel en een houtkachel.
Stroomvoorziening: 24 / 230 / 400 Volt.
Accu´s: 600 Ah, te weten 12x service accu’s
1x startaccu generator
Acculader: lader 24V/80A
Aardlek schakelaar: aanwezig
Generator: 15 kVA
1500 RPM
230/400 Volt
Omvormer: 4000 W sinusomvormer.
Drinkwatertank: (ca.) 2x 1500 liter plastic tank’s.
Waterdruksysteem: 2 x 230V hydrofoor.
Warm watersysteem: 200 liter boiler
Vuilwatertank: (ca.)50 liter met opvoerpomp om afvalwater naar de wal te pompen.
Lens/bilgepomp: dompelpomp 230 Volt.
Dekwaspomp: 230V hydrofoor
Gas systeem: 2 x gasbun met propaan fles aan boord.
Betimmering: grenen houten vloer in goede staat van onderhoud.
Isolatie: steenwol, goed geïsoleerd, alleen de stuurhut is enkel van teakhout zonder isolatie.
Slaapplaatsen: achteronder: 2 x 2 persoons-bedden + 1 kinderbed
Slaapverblijf met ruim 2-persoonsbed, in de huiskamer een optioneel 2 persoons logeerbed
Plattegrond (op schaal 1:100) zie bijlage bij foto’s.
Badkamer: wasbak, mengkraan met warm & koud stromend water. Betegeld in 1 ruimte tezamen met het toilet.
Toiletten: in de roef een hangtoilet met met stortbak op buitenwater, dit halveert het waterverbruik, zeer duurzaam.
In de badkamer een elektrische scheepstoilet op buitenwater.
Kombuis: Goed uitgeruste keuken met goed uitzicht.
Kooktoestel: 5-pits kooktoestel met afzuigkap op propaan + 2 pits keramische plaat(zomers op zonne-energie)
Oven: elektrische combi magnetron/oven.
Koelkast: aanwezig, A+ op 230 Volt.
Vriezer: aanwezig, A+ op 230 Volt.
Aanrecht: zwaar stenen werkblad.
Wasbak: roestvast stalen.
Mengkraan: warm & koud stromend water.
Wasmachine: aanwezig.
Droger: aanwezig.
Stahoogte: stuurhut (ca.) 1,75 – 2,00 m
machinekamer (ca.) 2,70 m
roef achter (ca.) 2,00 m
stuurhut voor (ca.) 1,95 m
toilet ruim (ca.) 1,90 m.
Mast: strijkbaar middels een elektrische (400 V) lier, mast giek combinatie is geschikt voor hijsen van bijvoorbeeld een bijboot.
Davits: twee stuks op het achterschip compleet met touw en blokken, zeer geschikt voor een bijboot.
Veiligheid: brandblussers en reddingsboeien volgens de certificeringseisen, tevens 2 rookmelders en 1 koolmonoxidemelder.
Aanvullende informatie:
– romp is de laatste 20 jaar beschermd met actieve kathodische bescherming,
– geschikt voor wonen en varen,
– te vinden bij de Het Historisch Bedrijfsvaartuig; LVBHB onder BHS-nummer 11386
– in het boek “Schepen die blijven” op pagina 265
– wat aanvullende informatie op http://www.aanenuitleg.nl/ero.html